Dom na Kališču na nmv 1540 m je priljubljena planinska točka nad Preddvorom oziroma pod Storžičem, ki stoji na razglednem jugozahodnem podaljšku slemena Bašeljskega vrha. Dom na Kališču je dobro obiskan tudi v zimskem času, saj je odprt čez vikende in praznike, ko ga redno obiskujejo člani Kluba LJUbiteljev KAlišča. Če si želimo na Kališče povzpeti po manj obljudeni poti, kjer bomo srečali le redke planince, lahko izberemo nemarkirano pot čez Kozjek.

Pristop do Kališča je možen iz različnih smeri, za pot čez Kozjek pa za izhodišče izberemo vas Mače pri Preddvoru, kjer je za vasjo urejeno parkirišče. Pot nas najprej vodi po gozdni cesti. Po približno 15. minutah hoje se običajna markirana pot odcepi levo čez potok, mi pa nadaljujemo naravnost, po prav tako markirani poti mimo spodnje postaje tovorne žičnice. Ko se po strmem vzpenjanju skozi gozd strmina umiri, sledimo markacijam, ki nas vodijo v desno. Ko pot ponovno zavije levo v strmejši breg (od leta 2015 je tu gozdna vlaka), postanimo pozorni na markacije. Za drevesom z dvojno markacijo na desni (slika 1), sledi drevo z markacijo in puščico na levi strani poti, na približno nmv 990 m, kjer zavijemo pravokotno desno, na nemarkirano pot, ki pa je dovolj uhojena, da ji ni težko slediti (od leta 2015 je tu gozdna vlaka, ki nas pripelje do stene, drevo z dvojno markacijo pa je požagano). Ko prečimo pobočje, se nam na levi kmalu prikažejo strme stene (slika 2), ki bodo koga zamikale, da bi si tu privoščil kakšen plezalni trening. Steza se vzpenja ob steni, dokler se ne povzpnemo na široko sedlo, kjer pot vodi v levo. Če smo pozorni, med skalami na levi opazimo tudi jamo. Pot se nadaljuje po levem pobočju in po vedno redkejšem gozdu pridemo na travnate strmine. Ko se nam izza ovinka prikaže Hudičkov boršt (slika 3), zavijemo levo in se začnemo strmo vzpenjati po grebenu (slika 4). Z vsakim korakom višje, so razgledi lepši. Tik preden se pot zravna, dosežemo hiško na približno nmv 1170 m (slika 5). Tu se velja malce zaustaviti in razgledati naokoli (slike 6, 7, 8). Pot nadaljujemo po položnem grebenu, kjer se po 300 metrih ponovno priključimo priključimo markirani poti.

Iz parkirišča v Mačah je do Kozjeka približno 1 ura hoje. Ali boste za pot potrebovali daljši ali krajši čas, je odvisno od vaše kondicije in tega, koliko časa boste na grebenu namenili za občudovanje in fotografiranje razgledov. Od Kozjeka do doma na Kališču boste potrebovali še približno 40 minut. Več informacij o Kališču si poiščite na http://kalisce.com/

Roman Masten

Vremenska pratika

za leto 2024

Vabimo vas, da si ogledate vremensko pratiko za 2024, ki jo je kot že nekaj let do sedaj pripravil naš član mag. Dušan Kaplan.

PREBERITE VEČ...

4263 Bohinjska Bela

PREDSEDNIK:

Tomaž Žbogar

Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

SEKRETAR:

Anton Vavroš

© 2024 Združenje vojaških gornikov Slovenije. Vse pravice pridržane.